آموزش نحوه شستن شال پاییزی

در این مقاله قصد داریم تا نحوه شستن شال پاییزی را به شما آموزش دهیم. در واقع با شروع فصل پاییز و خرید انواع شال و روسری پاییزی لازم است که با نکات و طریقه شستشو شال پاییزی هم بدانیم به این دلیل که هر جنس پارچه ای شستشو مخصوص خودش را دارد و اگر با روش های نادرست و نامناسب به شستشو شال و روسری پاییزی بپردازیم باعث آسیب دیدن شال و روسری می شود و هیچ خانمی علاقه ندارد شال و روسری آن دچار آسیب شود و نتواند استفاده کند. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به شما شستشو شال پاییزی را آموزش دهیم.

انتخاب شوینده مناسب برای شستشو شال پاییزی

نکته اول و مهمی که در نحوه شستشو شال پاییزی باید رعایت شود، انتخاب درست شوینده برای شستشو می باشد. باید شوینده ای انتخاب شود که لکه و کثیفی را از بین ببرد، در کنار آن به شال و روسریمان آسیب وارد نشود. زیرا اگر شوینده مناسبی انتخاب نکنیم ممکن است باعث از بین رفتن پارچه و رنگ پارچه شود و به مانند قبل زیبا نباشد. در واقع بهترین شوینده برای شستشو شال و روسری، شوینده ایی است که شما را از شر تمام لکه ها و میکروب های پارچه خلاص کند، بدون این که بر روی ظاهر شال و روسری شما تاثیر بگذارد.

انتخاب شوینده مناسب برای شستشو شال پاییزی

نحوه شستن شال پاییزی

شال پاییزی و زمستانی همانطور که از نامشان پیداست برای فصل های سرد استفاده می شود و با توجه به این موضوع دارای پارچه های ضخیم هستند که سر و گردن را گرم نگه دارد. در مرحله اول برای شستشو شال زمستانی و پاییزی این است که به برچسب دوخته شده بر روی شال توجه کنید زیرا در این برچسب دما و نوع شوینده و نکات لازم برای شستشو نوشته شده است. این مدل از شال ها را لازم است که با دمای پایین بشویید به این دلیل که اگر با آب بسیار داغ شسته شود باعث از بین رفتن بافت های آن می شود و دیگر و زیبایی خود را از دست می دهد.

نحوه شستن شال موهر

یکی از جنس های شال پاییزی، موهر می باشد که اگر قصد دارید با شال موهر آشنا شوید به این مطلب مراجعه کنید. در نحوه شستن شال پاییزی شستشو این جنس پارچه از اهمیت بالایی برخوردار است به این دلیل که موهر جز پارچه های حساسی می باشد که با کوچکترین اشتباهی ممکن است مشکلات غیر قابل جبرانی پیش بیاید. شال موهر را حتما با آب سرد بشویید و به هیچ وجه برای شستشو آن را در ماشین لباسشویی نیاندازید. توجه کنید برای شال موهر از شوینده های با مواد ملایم استفاده کنید و از چلاندن و فشار دادن آن خودداری کنید. برای خشک کردن شال موهر خود به هیچ آن را بر روی بند پهن نکنید زیرا بعد از خشک شدن رد بند بر روی شال شما باقی می ماند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید نحوه اتو کردن است که حتما بر روی شال موهر خود یک پارچه نخی به عنوان محافظ قرار دهید.

آموزش شستشو شال پاییزی

در ادامه آموزش نحوه شستن شال پاییزی مراحل شستشو را به شما خواهیم گفت:

  1.  ابتدا یک ظرف یا لگن را پر از آب ولرم کنید و مقداری مایع شوینده، شامپو و سرکه بریزید
  2. در مرحله بعدی شال و روسری خود را در این ظرف قرار دهید
  3. برای مرحله آبکشی کافی است ظرف را خالی کرده و با آب تمیز پر کنید و سپس شال و روسری را درون آن قرار داده و تکان بدهید تا مواد شوینده از آن پاک شود.
  4. توجه داشته باشید که در هنگام شستشو شال و روسری خود هرگز آن ها را فشار ندهید.
  5. بهترین روش برای جذب آب اضافی شال و روسری، تکاندن آن به آرامی می باشد و آن را بر روی سطح تمیزی آویزان کنید.
  6. توجه داشته باشید که برای خشک کردن شال و روسری خود آن ها را مستقیم جلو نور آفتاب قرار ندهید.
نحوه شستن شال موهر

نکات کلی شستشو شال و روسری

به طور کلی برای نحوه شستشو شال پاییزی و هر شالی با جنس های متفاوت لازم است که نکات زیر را رعایت کنید اگر قصد داریم با شستشو شال و روسری آشنا شوید می توانید به این مطلب مراجعه کنید:

  • معمولا شال و روسری ها دارای برچسبی هستند. که اطلاعات مهم از قبیل جنس، حرارت آب، درصد نخ و نایلون ، حرارت اتو و … در آن مشخص شده است. قبل از شستشو به آن دقت کنید.
  • یکی از مهمترین عامل ثبات کیفیت شال و روسری حرارت آبی است که شال و روسری با آن شسته می شوند. هر چه حرارت آب بیشتر باشد عمر شال و روسری کمتر میشود. پس بهتر است شال و روسری نخی را با اب ولرم و ترجیحا شامپو بشویید.
  • حرارت مستقیم به بافت پارچه آسیب می زند . همچنین اگر شال یا روسری شما دارای نایلون باشد حرارت زیاد باعث آب شدگی و تغییر بافت پارچه ی آن یا حتی سوختن آن می شود. بهتر است از اتو کردن با حرارت مستقیم بپرهیزید و هنگام اتو کردن پارچه ی سفید و تمیزی روی شال یا روسری قرار دهید و سپس اتو کنید.
  • تنها شال یا روسری ساتن یا ابریشم خود را به خشک شویی بدهید. در خشکشویی ها از مواد پاکننده ای استفاده می کنند که به عمر و کیفیت تاروپود ضربه می زند.
نکات کلی شستشو شال و روسری

کلام آخر

در این مقاله به شما نحوه شستشو شال پاییزی را آموزش دادیم و با رعایت این نکات شما می توانید به راحتی و بدون هیچ نگرانی شال پاییزی و زمستانی خود را بشویید و هیچ آسیبی به شال و روسری شما وارد نشود. برای خرید انواع شال پاییزی با طرح و رنگ های مختلف می توانید به فروشگاه بهشال مراجعه کنید و به راحتی خرید خود را انجام دهید.